Höstrensning för Brf & Samfälligheter – Läs mer här!

Bortforsling/Plockservice

Bortforsling av grovsopor

Bortforsling av grovsopor är något vi på Active Recycling är specialister inom. Ni pekar och vi bär, så enkelt är det! Vi kommer på utsatt datum med en lätt lastbil som rymmer 18 kubikmeter där personal bär allt från de tyngre till de lätta grovsopor ni vill bli av med. Ni som kund behöver endast ha förberett vad som skall tas med, resterande sköter vi. Ni som kund behöver inte heller tänka på sortering då det ingår i vårt pris.

Allt vi hämtar sorteras sedan ut på en certifierad återvinningscentral och det som är i gott skick skänker vi vidare med ert godkännande till våra samarbetspartners.

Vad hämtar ni ?

Vi erbjuder bortforsling av grovsopor i både mindre och större skala.

För privatpersoner :

  • Bortforsling av möbler
  • Tömma dödsbo
  • Bortforsling av byggavfall
  • Bortforsling av emballage
  • Rensa förråd/källare/vind/garage
  • Hämta vitvaror
  • Hämta elektronik och farligt avfall
  • Bortforsling av sopsäckar

 

För företag :

  • Kontorensningar
  • Bortforsling av möbler
  • Bortforsling av byggavfall
  • Bortforsling av sopsäckar
  • Löpande hämtning av FNI ( Wellpapp, glas, plast, metall )
  • Bortforsling av vitvaror
  • Bortforsling av emballage
  • Lokal tömningar
  • Hämtning av elektronik och farligt avfall

 

För Bostadsrättsföreningar/Samfälligheter

  • Vår -och höst städningar
  • Grovsopshämtningar
  • Hämtning av trädgårdsavfall
  • Bortforsling av byggavfall
  • Bortforsling av vitvaror
  • Större gårdsstädningar
  • Bortforsling av möbler
  • Hämtning av elektronik och farligt avfall

Bortforsling vid kontorsrensning

Kontorsrensningar är något som vi arbetar frekvent med på Active Recycling. Vi har en stor förståelse av att många kontorsrensningar sker under arbetstid och att personal behöver lugn och ro på sin arbetsplats. Vår personal är måna om att sköta bortforslingen av möblerna och andra grovsopor på ett så smidigt och lättsamt sätt så att era medarbetare inte blir störda under vårt arbete. Vi är väldigt måna om att vår personal arbetar på ett ergonomiskt sätt och har därav införskaffat oss ett x antal hjälpverktyg som underlättar de tunga lyften av t.ex konferensbord, större krukor, byråer och hyllor som brukar hämtas vid dessa kontorsrensningar.

Återbruk och återanvändning när bortforsling vid kontorsrensning sker är något vi tar upp med er som företag vid första kontakt. Att återanvända är den absolut bästa återvinningen brukar vi säga. Vi kommer därav överens om det finns möbler eller annat som går att skänka vidare till några av våra samarbetspartners innan arbeta sätts igång för att underlätta vår planering och minimera körsträckor.

Hur lång tid innan behöver jag boka in tjänsten ?

Vi är väldigt flexibla och har bilar tillgängligt nästintill hela tiden. Vi brukar säga att från och med första kontakt så kan ni förvänta er levererad tjänst inom 48 timmar.

 

Vad för information behöver ni innan bokning sker  ?

Vi på Active Recycling har tagit fram ett verktyg som ni enkelt kan fylla i vid beställning för bortforsling av grovsopor. I verktyget finner ni som kund olika steg där ni förklarar :

  • 1. Vad för material är det ni vill få bortforslat ?
  • 2. Hur mycket handlar det om i form av kubikmeter ?
  • 3. Omständigheter – trappor, hiss, portkod etc.
  • 4. Dina uppgifter

När vi fått in din förfrågan så tar vi kontakt med dig för att gå igenom de uppgifter du lämnat in till oss och bekräftar med ett fastpris för hämtningen.

Gör en direkt offertförfrågan nedan. Svar inom 60 minuter och levererad tjänst inom 48 h.

Till offertförfrågan